torsdag 8. juli 2010

Den store dyr på veien dagen.

I går skulle jeg, pappa og Hansi en tur til Skien for å hente en bil som pappa skulle kjøpe. Vi ble med for å kjøre den gamle bilen hjem, og jeg fikk æren av meg og hansi. Så da kjører vi hjem. Og pappa som da har fått seg nytt leketøy følger ikke særlig godt med på skiltene, og misser dermed avkjøring til Horten-Moss fergja. Resultate blir å kjøre andre veien. Pappa kjørte litt fort og det ble vanskelig å henge med han, og det når i tillegg da kommer en mopedist i veien blir jeg liggende langt bak. I et lyskryss gir jeg litt gass for å prøve å gjøre et forsøk på å nå han igjen, men må bråbremse igjen, for midt i veien går det 2 fugler som jeg forventet skulle begynne å fly, hvilket de ikke gjorde. Det viste seg å være måkeunger på flyvetrening. Jeg slapp de over veien og gir jernet igjen. Pappa mister alle avkjøringer til båten og jeg blir litt irritert, og kjører ned der man skal kjøre. Han ser at jeg blir borte og ringer. Da kommer det fra meg, Hvor har du tenkt deg? Slutt å leke med bilen din og kom deg hit. Han kom etter en liten stund.

Vi kom oss trygt til Camilla uten mer møte med dyr, og hadde en alle tiders kveld hos ho. Snakket om alt og ingeting som vi pleier. Fikk deilig kake, is og jordbær og et par kloremerker av katten Selma. Alt er som det pleier.

På vei hjem er det nesten ikke en bil på hele E6en, men i det jeg kjører forbi en campingbil ser jeg noe røre seg i veikanten, og bremser ned. Der står det jammen en rev og titter på meg, og jeg er sikker på at han vurderte om han skulle løpe over veien eller ikke, men jeg hadde kke tenkt å få han på samvittigheten min så ble pen kjøring forbi der. I siste svingen når vi kjører av E6en til Halden kom det en katt løpende. Den så jeg litt sent, men det gikk bra. Jeg er da ingen kattemorder heller.

I dag er det en regnfull dag, som jeg tenkte å bruke til litt støvtørking og andre ting som må gjøres i et hjem. Så får kanskje sette i gang.

5 kommentarer:

  1. Mange selvmordskandidater du møtte i går da? Kjør pent!

    SvarSlett
  2. Ble noen men ingen drepte er et bra utgangspunkt. Kjører så pent jeg kan :D

    SvarSlett
  3. Guri, det var mange "nesten-uhell" må jeg si!
    Enda godt du er en god og omtenksom sjåfør, som faktisk tar hensyn til forsvarsløse dyr! Det er mer enn hva man kan si om de som etterlater seg både påkjørte grevlinger og rever :-( At det går an å være så hjertesløse spør du meg..
    Ha en fortsatt fin kveld iallefall, koselig at du la deg til som følger :-)

    SvarSlett
  4. Og hallo, gratulerer med vel overstått bryllup!!!

    SvarSlett
  5. Vel vi skulle ikke hente en bil, men vi skulle se på en bil, å så ble det til at vi tok den like godt med oss hjem. Men greit nok.

    Når det gjelder dyr så er det like spennende å kjøre med deg som det er å kjøre med Skau om natta. Dere rett og slett tiltrekker dere dyr, men dere greier da heldigvis å styre unna de også da. Å være så snill og fortsett med det. :-)

    Hans M
    (Profesjonell blogg leser og kommentator) ;-)

    SvarSlett

Noe du vil fortelle meg?