onsdag 30. juni 2010

Så ble vi gift...


Endelig kom dagen og vi ble gift til slutt vi også. Det var en nydelig dag og sola skinte som bare det. Jeg var kjempe nervøs når jeg skulle gå inn i kirken, men hvem har vel ikke vært det? Sermonien gikk kjempe bra. Jeg satt å så på svigermor for å ha noe å se på, men ho begynte å tute så da så jeg på presten, men jammen begynte ikke han også, så da ble det å se på Hansi da men han fikk meg bare til å le så det var et vindu som var min reddning.


Turen gikk til fotografen etterpå som sto på Rød Herregård. Ble tatt mange bilder og kjakene hadde det ikke helt fint etterpå. Det verket og hadde problemer med å ikke smile. Deretter bar det opp til middagen. Middagen var så god at jeg spiste meg så mett at det ikke var plass til noen ting annet i den magen min. Så kom talene. Pappa ga bort nøkkelen til huset deres for å vise hvor velkommen Hansi var i deres hjem, Marie (min forlover) poengterte at jeg alltid hadde vært først til alt, men at ho var først til å være forlover, Lars (Hansi sin forlover) Fortalte hvor like han og Hansi var og at det måtte finnes en for han der ute i verden også siden Hansi hadde funnet sin jente. Men talen til Hans Magnus var den beste av de alle. Den var så nydelig og fin og han talte så bra. Han strevde noen ganger for å holde tårene igjen, men det gjorde jammen jeg også. Og på slutten sa han at han hadde et ordtak som han også hadde på Nettbyprofilen sin, og da visste jeg hva han skulle si og hulket til som en liten unge.
We try so hard to find the person we can live with,
When we should be looking for the person we can`t live withoout.

Jeg er så glad vi har talene hans på film for det er en jeg kommer til å se flere ganger. Festen var neste stopp og jeg er takknemlig for alle de som ville komme å feire dagen med oss. I tillegg fikk vi så mye fint. Mangle bare 18 ting til serviset (mest skåler) så har vi alt. Nok bestikk har vi fått og masse masse annet fint også. Det var så gøy å se. Vi var begge så mette etter middagen at det ble bare den ene biten fra bryllupskaka med kaker for oss, og siden den kom så sent på bordet (Den ble glemt) så var det 3 etasjer igjen når vi dro. Brudevalsen gikk bra den også, og etterpå danset vi som gærninger. Dagen var i mine øyne helt perfekt. Litt synd at ikke ciderflaskene med sprettkork ble rørt. De var nemlig til velkomstdrinkene, men serveringspersonellet hadde ikke sett de og de sto like urørt dagen etter så vi fikk bare ta de med oss hjem.



Sykebilen kom opp for å hedre oss også, og det var flott i og med at Hansi jobber der. Var stas for småungene også. Så jeg sier det igjen jeg. Dagen var helt perfekt.
Ellers nå så har vi endelig landet hjemme,. Fått ting inn i skapa og sett godt på de. I går var vi på Twilightmaraton (3 filmer på rappen) med broren til Hans Magnus. Var koselig, men var bra trøtt når vi kom hjem igjen. Så i dag er det en skikkelig slappe av dag, og i dag kan det bare regne og lyne så mye det vil. Vi har kose dag og en date med sofaen i dag.

3 kommentarer:

  1. Og for et fantastisk brudepar! De sa du ingenting om? ;-)Godt du sitter igjen med gode minner, og at dagen ble perfekt. Det var veldig hyggelig, og vi syns det var veldig stas å bli bedt! Så heldige dere var som fikk så mye til serviset :D
    Dere får kose dere videre med slappavdagen deres :-)

    SvarSlett
  2. Det var en helt fantastisk dag. Du var helt nydelig i brude kjolen din. En minnerik dag for oss begge. :-) Og for håpentligvis en del andre også.

    Hans M

    SvarSlett
  3. Det var nok mange som synes at dagen var fantastisk. Selve vielsen er den fineste bryllupsseremonien jeg har vært med på! Brura og sola strålte om kapp, og den elegante brudgommen var nok stolt som en hane :-)
    Toastmasteren gjorde en glimrende jobb, folk trivdes, maten kunne ikke vært bedre. Ble brudeparet kanskje litt betenkt når det ble tatt av 8 ringer på kransekaka?? (det betyr at de skal få 8 unger...)
    Og festen fortsatt dagen etter. Da var nærmere 50 gjester samlet til hageparty ute på gården. Ikke rart at ryddedugnaden på Risum vg skole var unnagjort på 1 time og 15 minutter!
    Jeg er glad dere er fornøyd med bryllupsdagen. Og nå får dere nyte hvetebrødsdagene :-)

    SvarSlett

Noe du vil fortelle meg?