lørdag 15. mai 2010

Positiv overraskelse

I går kveld, nærmere bestemt i 6 tiden var vi (Meg og Hansi) på vei til Camilla og Svein Ivar for å innta en bedre middag. På veien dit skulle vi bare møte på noen hindringer.
Første hindring: Pensjonistpar i liten bil som ville kjøre i maks 60 uansett. Det var lang kø bak, men tar de tegninga? Neida
Andre hindring: En liten stopp på plantasjen for å kjøpe blomster som de gode gjestene vi er. Det var det mange andre som skulle akkurat da også og resultatet ble laaaang kø, med en treg kassedame. Etter en lang stund kom en fyr tuslende og snek seg inn i neste kasse. Kjente irritasjonen begynte å koke da ja.

Vi kom oss til slutt på veien igjen og ble nesten en halv time forsinket, men da vi ringte på kom en Stressa Camilla og åpnet og var så glad for at vi var forsinket. Og jeg som var så stressa for at vi kom for sent.

Det ble en kjempe kveld som alltid der borte og vi koste oss hele gjengen. De hadde besøk av en fra Estland og ho var alle tiders. Det var så koselig der og jeg var mett helt til neste morgen.

I dag skulle man tro at det var 1.april for jeg ble rundlurt!! Mamma ville ha meg med for å se etter briller i Fredrikstad. Som premie skulle det bli en tur på torvbyen, og jeg er jente og jenter liker shopping så jeg var ikke vond å be. På
Torvbyen var det bygd om siden sist vi var der og mamma kjente seg ikke alltid igjen, men bakeriet det ville ho til nesten med en gang etter at vi hadde kommet dit. Ho var så sulten at det var ikke måte på. Jeg tenkte at det var jo litt rart da for ho hadde jo spist før vi dro. Men vi fikk somla oss til det bakeriet og plutselig sto pappa der. Pappa som ikke skulle komme fra Afrika før på mandag sto der med koffert og sekk og gliste. Jeg var blitt lurt. Gode søte pappaen min var hjemme igjen, og jeg ble så glad. Mamma hadde lyst å å gi meg en god overraskelse, og jammen klarte ho det også. jeg må ha de beste foreldrene i verden!!

3 kommentarer:

  1. Så flink du er å skrive! Du beskriver så godt hva som skjedde, - bortsett fra at du ikke så mine hemmelige telefonsamtaler og sms'er med pappa. Jeg hadde litt problemer med å holde maska av og til, især da du ikke skjønte hvorfor jeg ville at vi skulle starte shoppingrunden i ANDRE enden av senteret... hehe Men: En positiv overraskelse er alltid bra (selv om man må ty til noen hvite løgner) :-)

    SvarSlett
  2. Takk for en hyggelig kveld i går :-) Vi storkoste oss masse!

    SÅ koselig overraskelse du fikk! Slikt er alltid moro :-) Kos deg med pappa'n din :-)

    SvarSlett
  3. Det var en fantastisk fin kveld som altid. Å heldigvis en rolig start på dagen på jobb dagen etter.

    Det var en kjempe fin overraskelse at svigers er hjemme nå. Det er fint for meg også. Så jeg kommer snart bort en tur.

    Hans M :-)

    SvarSlett

Noe du vil fortelle meg?