mandag 10. mai 2010

Gla`mandag med planer!

I dag tok jeg bussen for første gang på hvem vet hvor lenge. Ikke syns jeg egentlig at de fortjener pengene mine, men jeg følte for en busstur i dag og da måtte jeg ut med hele 30 kr. I min barndomstid kostet bussen bare 10kr så på sånn ca 10 år har de hevet prisen med 20 kroner. Men nok om det. Det jeg skulle fram til var at under min lille busstur kom jeg tilfeldigvis til å se høyspentledningene som henger her i byen, og jeg har flere ganger sagt at de ballongene som henger på for å vise fly og helikopter at de er der burde skiftes ut for de er jo blitt helt grå og er vanskelig å se. Men i dag hadde de jammen gjort de. Og atpåtil merket selve masten som også i grunn er ganske høy, og i det jeg fikk se dette slo en liten tanke meg:
-Det er rart hvordan ting jeg vil ha fikset blir fikset uten at jeg trenger engasjere meg!! Det har skjedd flere ganger og hver ang blir jeg skikkelig forundra. Men for all del, dette er en positiv ting.

Siden det idag er nok en mandag og man vanligvis ikke liker mandager må jeg si meg litt uenig i dag. For i dag er det masse som skal gjøres, og selv om det høres helt høl i huet ut så gleder jeg meg til å rydde vekk sko og jakker fra vinterstid. Det er nok et tegn på at våren er her og sommeren rett rundt hjørnet. Hansi skulle fikse den skohylla vi skal ha inni skapet (Meg og mine altfor mange sko vettu). Vi så oss rett og slett nødt til å skaffe oss en sånn skohylle der. Har fått mange klager i min tid her i huset fra en stk lett irritert mann som syns det ligger sko overalt, og jeg kan i grunn forstå han, men jeg er faktisk jente og det er ikke noe galt i å ha skodilla. Jeg pleier få et oppgitt blikk når jeg sier at jeg bare MÅ innom skobutikken for å "se".

Ellers så har vi planer om å få satt opp en mat plan i dag. Sånn for å slippe å kjøre i butikken hverdag for å handle middag. Det er bedre for miljøet og lommeboka. Så i går kveld når vi hadde lagt oss lå vi og snakket om hva vi ville ha til middag og ble stort sett enig. Men det komiske var jo at ingen kunne komme på hva vi ville ha til middag til Fredag. Lå å tenkte litt på det og plutselig kom Hansi på at det ikke var noe problem, for vi skal jo på middag til Camilla og Svein Ivar, så problem løst. Gleder meg virkelig for der er det alltid god mat å få!

Sånn helt på slutt skal jeg bare informere om hvorfor det blir så lite bilder på bloggen. Det er ikke fordi jeg ikke tar noen men fordi den kortleseren lånte jeg bort til mamma, men ho var ikke klar over at ho hadde fått den og i mellom tiden hadde pappa vært hjemme og ryddet og nå vet ingen hvor den er! Der har du familien Iversen i et nøtteskal. Så ingen kortleser=ingen bilder!

1 kommentar:

  1. Jeg er glad så lenge du holder det til tittingen, men blir nok litt oppgitt om du skal ha med deg noe hjem til skohylla hjemme, for den er allerede full.

    Jeg er mest glad i tog jeg da, buss er ikke helt tingen for meg, men kan være ok innimellom.

    Tirsdagens planer er allerede gjennomført. Men det er da noe som har blitt overført til onsdagsplaner, sammen med alle de nye planene som ligger for onsdagen.

    SvarSlett

Noe du vil fortelle meg?