torsdag 29. april 2010

Åh for en dag, la meg få slippe!

Jeg vil tro at denne dagen er en sånn dag som bare varer og varer og varer.
Våknet tidlig i dag og fikk gjort en hel del før skolen ringte med sin bjelle. Jeg syn jeg var effektiv. Fikk lest litt til prøva og spist en kjempe god frokost.

Planen var at etter skolen skulle jeg vente i byen på mamma for vi skulle på pynt rundt lys shopping. Før mamma rakk å komme hadde jeg fiksa servietter (skrives det sånn), og en ny jakke. Jeg hadde rukket 8 sanger på ipoden og drukket en juice, så dukket mamma opp, og ho skulle bare og skulle bare, så den tida gikk nesten bakover.

Vi kom til slutt til dagens siste butikk og jeg tenkte at nå gidder jeg ikke mer så jeg sto å ventet på utsiden. Nede i gata kommer det en mann som hyler og skriker og bærer seg. Sjangler alle veier og snakker, nei forresten brøler til alle og en vær. Det var nesten så man kunne se et stort skilt bline over han med ordet "PSYKIATRI"!! Og er det noe mamma har lært meg her i verden så er det at mennesker i dag er livsfarlige. Du vet aldri hvem som blir den som dreper deg.

Han kom oppover og fikk øye på meg, og skriker følgende,
-Jeg er lesbisk, faen steike jeg er lesbisk. Hører du din merr?
Jeg snudde meg og det var tydeligvis veldig dumt for da klarer mannen å få sagt:
-Oj oj oj hey du pene dama, for en søt liten rompestomp du har da. Komme til pappa lille jente.
Jeg ble redd jeg, og i tillegg kom han løpende mot meg. Jeg sprang inn i butikken og klarte å få klynket ut et rop etter mamma. Jeg så ho ikke så planen min ble å gjemme seg i prøverommet. Men de damene i kassa hadde sett at jeg løp, og mannen fulgte jo etter meg inn i butikken, men han kom til kassa og ikke lenger. De kastet han ut.

Etterpå måtte vi som var i butikken egentlig bare le av det hele for det var litt komiskt, men jeg var redd.

Nå er jeg endelig hjemme og godt er det. Her er det ikke noe mas og kjas, ingen som skriker til meg, ingen som løper etter meg og jeg kan ta det med ro. Ellers oppfordrer jeg til å bli med på klem en magnus dagen i stedet for slå en magnus dagen som jo er helt patetisk. Og for å fortelle dere hvor nærem sommeren vi er, vil jeg bare nevne at jeg så årets første løvetann i dag. Den sto i en liten klynge og det var 3 blomster. Vakkert!!

1 kommentar:

  1. Oua! Verden er farlig, til og med Halden! Godt du ble reddet fra denne gærningen, Inga. Siden jeg ikke ser noen Magnuser i morra, får du gi en ekstra klem til din fra meg i morra. Så har du liksom en unnskyldning :p

    Så koselig med løvetann! Nå er det sanrt sommer! Og snart bryllup! Vi gleder oss!

    SvarSlett

Noe du vil fortelle meg?