torsdag 22. april 2010

Min kjære store lillebror!

Sigve ringte meg.
-Vet du hvor mamma er?
-Nei svarte jeg. og dermed begynte kverna å gå. SKulle ikke hun vært hjemme nå?, Hvor kunne ho være?
-Jeg har ringt ho og ho svarer ikke, jeg er på legevakta.Klarte da min bror å forklare meg. Jeg kjente hjertet stoppa i 2 sekunder. Jeg ble helt skjelven. Jeg fikk spurt han om hva som hadde skjedd og frykta jo det værste. Jeg spurte om han hadde kræsja med motorsykkelen, men han fikk forklart at det var ikke han, men kameraten hans, og jeg hørte han var helt på gråten. Jeg be så letta men likevel så redd. Han forklarte hva som hadde skjedd og at ambulansen, politiet og brannvesenet hadde kommet. Jeg ble helt slapp i beina og skalv som et aspeløv. Jeg spurte han om han ville at jeg skulle komme dit, og han sa ja. Og siden mamma ikke hadde svart var det bare å kaste seg rundt. Jeg fikk ringt etter taxi, men pengemangelen kunne bli et problem så jeg forklarte taxisjåføren at jeg ikke hadde penger og at han gjerne måtte droppe å kjøre meg, men den mannen var virkelig en engel. Han sa at siden jeg skulle på legevakta kunne han kjøre meg, for han syntes det var rett og rimelig, og fikk også forklart at om det var jeg som hadde vært sjuk hadde han vært pliktig til å kjøre meg gratis. Han sa han kunne ta det som en ledig tur hvor han bare kjørte meg og om noen skulle stoppe han kunne han bare ta de med og kjøre meg til legevakta først bare. Jeg takka den mannen opp og ned og lovte dyrt og hellig at neste gang jeg tok taxi og om det var han som kjørte skulle han få en fin driks.

Midt oppi det hele hadde jeg jo snaket med Hansi bare noen minutter før Sigve ringte og Hansi hadde sagt han var ute på tur og kunne ikke snakke. Han var da nede hos Sigve og kameraten. Jeg kjente jeg ble litt sint på Hansi. Han kunne jo sagt at Sigve var der og jeg var sint en stund, men så begynte kværna å gå igjen, og om han hadde sagt det så hadde jeg jo spurt om enda mer og dermed hadde jeg jo forstyrra enda mer, så sinne gikk over til ren frusstrasjon.

Jeg har vært så redd i kveld, og jeg er så glad i broren min. Vet ikke hva jeg hadde gjort om det hadde skjedd han noe.

2 kommentarer:

  1. Oj! Synd for kameraten til broren din, men bra for dere at alt var bra med ham, da. Håper det går bra med kameraten! Og for en snill taxisjåfør! Slike mennesker gjør en stor forskjell i hverdagen!

    SvarSlett
  2. Ja gikk bra med kameraten også, var jo litt kjedelig at det var bursdagen hans og at han hadde fått mopedlappen samme dag da. Taxisjåføren var en skikkelig engel og jeg takk han mange mange ganger!

    SvarSlett

Noe du vil fortelle meg?