tirsdag 18. november 2008

Sånn gikk det.

Jeg er Inga.
Jeg er den som først gikk ut i jobb av vennegjengen.
Jeg er den som har kommet lengst i et forhold av vennegjengen.
Jeg er den som alt raknet for først.
Jeg er den uten jobb.
Jeg er den uten....uten det meste
Og jeg savner det.

Jeg hadde trodd at det skulle gå som jeg hadde tenkt. Jeg skulle bare gå yrkesskolen for å sleppe så mye skole.
Jeg skulle bare gå to år i lære og da fikk jeg fagbrevet jeg trengte. Jeg skulle bare bli brannmann.
Hva skjedde?
Jo jeg gikk riktig nok 2 år på byggfag. Men begynte som feierlærling som er 3 år. Etter det skulle jeg bli brannmenn, men det skjedde ikke. Jeg kom aldri så langt. Et år etter at jeg begynte som lærling har alt fucka seg opp og nå står jeg omtrent der jeg begynte. Uten en dritt! Jeg trodde jeg tok snarveien. Jeg tok omveien.
Hadde jeg bare gått de 2 årene i lære som tømrer hadde jeg fått svennebrevet til høsten. Hvorfor skiftet jeg mening?

Gud som jeg sutrer for tiden. Kjenner jeg er konstant sint. Sint og livredd.
Jeg mener det ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Noe du vil fortelle meg?