onsdag 2. juli 2008

Dag 1 på brannstasjon.

Jeg er sliten, trøtt og vondt i hele kroppen. Dagen i går begynte med morgenmøte. Der ble det bestemt hva jeg skulle gjøre. Hadde teori om slange utlegg osv helt fram til 12 tida en gang. Da hadde jeg også fått gått igjennom i praksis åssen det gjøres. Hadde også lært meg hvor ting lå på brannbilene noe som er kjekt siden vi har VANNVITTIG dårlig tid når vi kommer fram på stedet og ikke har tid til å vimse rundt.

Jeg skulle bare en liten tur til garderoben min og tenkte ikke lenger på o det snart ble utrrykning. I det jeg var på vei opp trappa begynte piper`n min og skrike som bare det. Jeg tenke
-wtf. Kødder de med meg nå eller?
Så begynte 110sentralen å prate og da var det bare å få ræva i gir. Jeg sprang som en vind de 100 meterne, stormet inn i vognhallen. Der var de andre på god vei med klærne sine og jeg hadde ikke begynt en gang. Fikk kastet de på meg med uniformen under (angret stygt på det senere). Merkelig nok fikk jeg ikke med meg så mye av selve turen for var travelt opptatt med å få på meg hjelmen og ikke bli slått ned av de to røykdykkerne som satt ved siden av meg å jobbet med å å på seg sitt utstyr. Vi kom fram og det viste seg å være en unødig alarm. altså, da var actionturen over og vi kunne returnere hjem. Var så varm at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. 1 liter vann gikk ned på et sekund.

Tilbake på stasjon ble det fleipa litt om diverse ting. Var morro det. Var også tid for middag. Så elsklingen min kom med kylling og loff til meg. Er så søt han. Fikk heve i meg maten også var det ut på neste oppdrag. Jeg og Glenn fikk beskjed om å ta stigebilen og kjøre til en plass for å gjøre en jobb som feierne ikke hadde gjort riktig. Alt av naboer kom ut for å se på.

Da vi kom tilbake fra den jobben fikk jeg besjed om å ta på meg utryknigstøyet. Vi skulle ut å ha øvelse. Kjørte til Risum ungdommskole ( eller der den var en gang i tida) og skulle oppføre oss som om det virkelig brant. Min jobb er å få på vannet. Altså alt avhenger av meg. Jeg må få sendt vann så fort som overhodet mulig. Jeg hadde tenkt over hva jeg måtte få med meg s fort bilen stoppet. Jeg ikk det også med meg. Problemet var bare at jeg klarte ikke tenke lenger etter at den ene delen av jobben var gjort. De andre prøvde å psyke meg ut med å mase om vannet og "kjefte" på meg. Gjorde så godt jeg kunne. Kunne så klart vært noe bedre men men.... Ble sliten og svett. Etter øvelsen bar det opp på festningen. Der så vi Tommy Steine og Katrine Moholt.

Vi kom oss ned på stasjon etterhvert. Brannmesteren sa til meg at jeg kunne bare glemme å ta av meg utryknigstøyet. Jeg skulle opp på treningsrommet å ta den fysiske testen. Ja ja tenkte jeg, Det her går dritt. Klarte å gå FORT i 3 min med tanken på ryggen. Så klarte jeg spretthoppa men kollapsa på en. Var så sliten. Skulle ta armhevningner også. Klarte ikke en halv en gang. Oppløfta dret de i. Hadde ikke klart de heller. Har fortsatt merker etter røykdykkertanken på armhulene. Så fikk jeg gå å dusje og vi gikk på hvilende vakt. Satt foran tv`n å så på manshow med gutta. hihi Brannmesteren lurte på om jeg hadde brukt stanga. Det hadde jeg ikke så da var det bort å øve på den. Slo kneet så alvorlig den ene gangen. Hele kneet er blått. Jeg redde opp senga mi og gikk å la meg. Sov som en stein. Var ingen utrykninger i natt. Heldigvis......for det hadde jeg ikke orket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Noe du vil fortelle meg?